dijous, 2 de febrer de 2012

Comencem a trobar respostes a la qüestió que encapçala aquest bloc.

Navegant per Internet (una eina que nopodria funcionar sense les matemàtiques) he trobat un article compartit per unamestra: "Las matemáticas ocultas en lavida cuotidina", de J. A. Aunión (El País, 2006).

Després de llegir-ho un pensa i comença a analitzar.

Avui, per exemple, un dia de pluja i fred, no podria estar a casa amb llum eléctrica, ni calefacció, ni escriure aquest comentari, entre d’altres coses, sense l’àrdua feina que han realitzat i encara realitzen els investigadors per a que la nostra vida sigui més confortable.

Però ara bé, d’això qui és conscient? Els que de casualitat llegim un article o escoltem a un professor parlar envers el tema, ho pensem. Però els infants de la nostra societat, són conscients o se’ls hi parla de com funcionen les coses en aquest món i gràcies a quines accions?

En la meva opinió, crec que no, i si es fa, no es realitza al nivell que tocaria. Per tant, nosaltres com a futures mestres podem fer alguna cosa?

Per suposat que sí! Podem crear o pensar activitats en les que els boixos desenvolupin tot el seu potencial, reflexionat i analitzant d’una forma crítica el món els envolta. Creieu que això és un objectiu massa ambicions per a que l’assoleixin al·lots d’entre tres i sis anys? Jo pens que no, doncs si no aspirem a una cosa millor de la que ara tenim, podrem millorar? NO! I rotundament, no!

Així, que deixem de queixar-nos i esforcem-nos per canviar allò que no ens agrada, perquè les coses es modifiquen des de baix, des dels ciments, no des del terrat! És ara quan hem d’actuar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada